Αρθογραφία Αρχείο Συνεντεύξεων με τη Θάλεια Κυρίως Θέμα

Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ: Η μεγάλη προστασία των καταναλωτών

Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ: Η μεγάλη προστασία των καταναλωτών
Συνέντευξη από την Θάλεια Χούντα
Τον τελευταίο καιρό οι περισσότεροι από εμάς προσπαθούμε να βρούμε ένα αποκούμπι προκειμένου να βρούμε λύσεις και απαντήσεις στα καθημερινά μας προβλήματα επιβιώσης ,
αφού “τα μεγάλα στηρίγματα” έχουν χαθεί προ πολλού.
Η πλειοψηφία των συμπολιτών μας βασανίζεται  στην κυριολεξία από δάνεια τα οποία δεν μπορούν να αποπληρώσουν ,έχουν χάσει στην κυριολεξία την όρεξη  για ζωή βιώνοντας καθημερινά την αγωνία ότι θα χάσουν το υποθηκευμένο τους σπίτι , ίσως για τους περισσότερους το μοναδικό περιουσακό στοιχείο, αφού δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις μέχρι πρότινος τακτοποιημένες οικονομικές τους υποχρεώσεις.  Υπερχρέωση είναι η τελευταία εφιαλτική λέξη η οποία ήρθε να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο του “αιτίων” που οδηγούν απεγνωσμένους πλέον συνανθρωπούς μας σε απονενοημένες πράξεις μη μπορώντας να βρούν φώς στο τούνελ.
Και όμως όπως ανεφέρα μπορούμε να βρούμε αποκούμπι  σε φορείς οι οποίοι ιδρύθηκαν και λειτουργούν για ένα και μοναδικό σκοπό : το συμφέρον και την προστασία του Έλληνα πολίτη. Στην συνέντυξη του στον ΔΗΜΟΤΗ και στην Θάλεια Χούντα , ο κ. Βίκτορας Τσιαφούτης , Νομικός Σύμβουλος της Ε.Κ.ΠΟ.ΖΩ.,μας εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο η συγκεκριμένη Εταιρεία Καταναλωτών μπορεί να σταθεί ως πραγματικό ανάχωμα στην κοινωνική και οικονομική αδικία η οποία καταποντίζει τα σημερινά νοικοκυριά.

 Κ.Τσιαφούτη , τι  είναι η ΕΚΠΟΙΖΩ;

Η  Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ – Ένωση Καταναλωτών “Η Ποιότητα της Ζωής”  ιδρύθηκε το 1988 με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή και την βελτίωση της ποιότητας  ζωής του.  Είναι μη κυβερνητική οργάνωση, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αναγνωρισμένη και πιστοποιημένη.

Διαθέτει γραφεία στην Θεσσαλονίκη από τον Απρίλιο του 2010 και στην Πάτρα, από τον Ιούλιο του 2011.

 Ποιές είναι ο δράσεις που πραγματοποιείτε προκειμένου να προστατεύσετε τους καταναλωτές;

Η  ΕΚΠΟΙΖΩ στα 23 χρόνια παρουσίας της, έχει αναπτύξει τους ακόλουθους τομείς:

1.  Νομική Προστασία του Καταναλωτή, με δεκάδες συλλογικές και εκατοντάδες ομαδικές αγωγές, καθώς και χιλιάδες παρεμβάσεις

2.  Έλεγχος και συγκριτικές δοκιμές τροφίμων και άλλων προϊόντων

3.  Υγεία – Διατροφή

4.  Έρευνες – Μελέτες

5.  Περιβάλλον

6.  Το Παιδί ως Καταναλωτής-Αγωγή Καταναλωτή

7.  Εκπαίδευση – Ενημέρωση- Πληροφόρηση του Καταναλωτή

8.  Ψυχολογική υποστήριξη υπερχρεωμένων μελών.

 “Νοιαζόμαστε ” είναι η λέξη κλειδί στην οποία βασίζεται η φιλοσοφία της δράσης σας. Τι έχετε επιτύχει με αυτό το σύνθημα;

Δυστυχώς, τα τελευταία έτη σημειώθηκαν τέσσερις αυτοκτονίες μελών μας λόγω της ψυχολογικής πίεσης από τα χρέη και την καθημερινή ενόχληση από τις τράπεζες.

Όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση και οι συνέπειες της γίνονται βάναυσα αισθητές για πολλούς συνανθρώπους μας τόσο αυξάνονται οι προσπάθειες πολλών ανθρώπων για την ανακούφιση των συνανθρώπων τους. Παροχή τροφής και στέγης, ιατρικής περίθαλψης, ψυχολογικής στήριξης, ενημέρωσης, δωρεάν ψυχαγωγίας και πολλές άλλες δημιουργικές προσπάθειες συμβάλλουν στην ανακούφιση των προβλημάτων.

Στην ΕΚΠΟΙΖΩ έχουμε επικεντρώσει μεγάλο μέρος της δραστηριότητας μας στην διευκόλυνση των υπερχρεωμένων. Μας ενδιαφέρουν και παρακολουθούμε, όμως, και όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες που ξεφυτρώνουν καθημερινά. Στο πλαίσιο αυτό, λειτουργούν ήδη εδώ και λίγους μήνες οι ομάδες ψυχολογικής υποστήριξης μελών της ΕΚΠΟΙΖΩ, στα τρία παραρτήματά μας, με εθελοντική προσφορά από ψυχολόγους, κοινωνική λειτουργό και ψυχίατρο. Οργανώθηκε πασχαλινό μπαζάρ με λαμπάδες και πασχαλινά δώρα που έφτιαξαν τα ίδια τα μέλη των ομάδων. Ο σκοπός ήταν να δοθεί το έναυσμα για δημιουργικές πρωτοβουλίες που θα προσφέρουν μια ψυχολογική ανάσα στη δύσκολη καθημερινότητα.

 Θέλετε να μας αναφέρετε κάποιες υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να κρύβουν παγίδες για το συμφέρον των καταναλωτών;

Δυστυχώς παγίδες κρύβονται σε μια σειρά από υπηρεσίες, άλλες φορές πιο εμφανείς και άλλες πιο καλά κρυμμένες. Για παράδειγμα, μεγάλους κινδύνους παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλαδή η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών από το διαδίκτυο. Το πρόβλημα οφείλεται τόσο στην άγνοια και έλλειψη ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού όσο και στην ευκολία εξαπάτησης μέσω των ηλεκτρονικών μέσων. Πρόσφατα μας απασχόλησε το πρόβλημα των παράνομων SMS, μηνυμάτων δηλαδή τα οποία στέλνονταν μαζικά στο κινητό τηλέφωνο του χρήστη που έκανε το λάθος να δηλώσει σε κάποια ιστοσελίδα τον τηλεφωνικό αριθμό του και τα οποία φυσικά χρέωναν το λογαριασμό του. Φυσικά, δεν μπορεί να μη γίνει λόγος για τις τραπεζικές συμβάσεις και τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, τα οποία περιέχουν πληθώρα καταχρηστικών όρων, ή αλλιώς «ψιλά γράμματα», σε βάρος των καταναλωτών.

Τράπεζα ο μεγάλος εφιάλτης όλων μας. Συνήθως πως μας ταλαιπωρεί και τι μέτρα λαμβάνει η ΕΚΠΟΙΖΩ για να προασπίσει τα συμφέροντά μας;

Δυστυχώς στη χώρα μας οι τράπεζες αφέθηκαν από την πολιτεία επί σειρά ετών να δρουν ανεξέλεγκτα. Σε αυτό συνέβαλε και ο νεφελώδης ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία αντί να εποπτεύει ουσιαστικά τις τράπεζες, συχνά έθετε δίχτυ προστασίας υπέρ τους, ενάντια στα συμφέροντα των ίδιων των πελατών τους. Η ΕΚΠΟΙΖΩ όμως έχει αποδείξει έμπρακτα ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει να φοβούνται τις τράπεζες, αντίθετα πρέπει να ορθώνουν το ανάστημά τους. Αυτό αποδεικνύουν οι δεκάδες συλλογικές αγωγές που έχει ασκήσει η ΕΚΠΟΙΖΩ και έχουν οδηγήσει σε ιδιαίτερα ευνοϊκές για το καταναλωτικό κοινό αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων, που κρίνουν παράνομους πολλούς καταχρηστικούς όρους και οι εκατοντάδες ομαδικές αγωγές που έχουν επιστρέψει εκατομμύρια ευρώ σε δανειολήπτες από παράνομες χρεώσεις. Αυτό αποδεικνύει η αναστολή των πλειστηριασμών τα τελευταία έτη, χάρη σε συστηματικές πιέσεις προς την πολιτεία καθώς και η ψήφιση του νόμου για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων τον Ιούλιο του 2010, μετά από καθυστέρηση μηνών και παρά τις εξαγγελίες της τότε κυβέρνησης. Τα παραδείγματα είναι δεκάδες και δε χωρούν σε λίγες γραμμές.

 Τι είναι το Τμήμα Υπερχρέωσης ΕΚΠΟΙΖΩ;

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αποτελεί έναν από τους πιστοποιημένους φορείς που συνδράμουν τους υπερχρεωμένους οφειλέτες στη διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού, όπως ορίζει ο νόμος για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.

Και πριν την ισχύ του νόμου όμως η ΕΚΠΟΙΖΩ είχε αναπτύξει ένα δίκτυο προστασίας και ενημέρωσης των υπερχρεωμένων καταναλωτών, το οποίο συστηματοποιήθηκε και οργανώθηκε σε νέες βάσεις για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που προέκυψαν.

Στο πλαίσιο αυτό, παρέχονται πληροφορίες από την ιστοσελίδα μας, τα γραφεία μας και την τηλεφωνική γραμμή υπερχρέωσης, ενώ τα μέλη μας έρχονται σε επαφή με εξειδικευμένους νομικούς συμβούλους, οι οποίοι τους συμβουλεύουν και κατευθύνουν σχετικά με τη διαχείριση των προβλημάτων τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΠΟΙΖΩ χειρίζεται πλέον πάνω από 8.000 φακέλους υπερχρεωμένων μελών της, χωρίς να υπολογίζουμε τις πληροφορίες που παρέχουμε στ α γραφεία μας ή από το τηλέφωνο σε χιλιάδες συμπολίτες μας.

Πηγή: dhmoths.gr

Πληροφορίες για το συντάκτη

Θάλεια Χούντα

Η Θάλεια Χούντα είναι κοινωνιολόγος και δημοσιογράφος. Ασχολείται, εδώ και χρόνια, με το κοινωνικό ρεπορτάζ, με πληθώρα συνεντεύξεων από συλλόγους και φορείς. Έχει παρουσιάσει την δουλειά της από τις τηλεοπτικές της εκπομπές, τις ραδιοφωνικές και από sites, εφημερίδες και περιοδικά στα οποία αρθρογραφεί. Tα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στην πολιτική αρθρογραφία.

Προσθήκη σχολίου

Κάνετε κλικ για να εισάγετε το σχόλιο σας

Ξεχώρισαν