Ένα παλαιό ρωσικό αεροσκάφος θα αναβιώσει από την εταιρεία MIC για τις ανάγκες του ρωσικού Υπουργείο Άμυνας. Το σχέδιο αφορά την ανάπτυξη του νέου εκρανοπλάνου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, από την συγκεκριμένη εταιρία, σύμφωνα με τον ναυπηγό Georgi Antsev, αναφέρει σημερινό ρωσικό δημοσίευμα.
Από το 1960 έως τις αρχές του 1990, το πολεμικό ναυτικό της Σοβιετικής Ένωσης χρησιμοποιούσε αυτά τα τεράστια υβριδικά αεροσκάφη που τα ονόμαζαν εκρανοπλάνα .Το Εκρανοπλάνο είναι ένα όχημα που μοιάζει με αεροπλάνο αλλά η λειτουργία του βασίζεται αποκλειστικά στην αρχή της επίδρασης του εδάφους.
Το εκρανοπλάνο έχει ανυψωτική δύναμη της τάξεως των 1.000 τόνων, που το εντάσσει μεταξύ των μεγαλύτερων που έχουν ποτέ επιτευχθεί. Το KM, όπως ήταν γνωστό το Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας στο απόρρητο Σοβιετικό στρατιωτικό πρόγραμμα, είχε μήκος 100 μέτρων , ζύγιζε 540 τόνους με πλήρες φορτίο και μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητες μεγαλύτερες των 400 χιλιομέτρων την ώρα λίγα μόλις μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού. Μία άλλη σχεδίαση, το μοντέλο κλάσης Lun, το οποίο εισήλθε σε υπηρεσία με το Στόλο της Μαύρης Θάλασσας το 1987, είχε ανώτατη ταχύτητα 550 km/h.
Ρωσικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα κυβερνητικές πήγες , λένε ότι το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί, στις εγκαταστάσεις του πρώην ναυπηγείου της Avangard, που βρίσκεται στην βόρεια πόλη του Petrozavodsk.
Το Flarecraft, που συχνά αναφέρεται και ως όχημα «wind-in-ground effect vehicle» (WIGE) κινείται λίγα μέτρα επάνω από το νερό, στον αέρα, η ονομασία που του δώσανε οι Ρώσοι είναι ekranoplan, είναι ένα όχημα που πετάει κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, εκμεταλλευόμενο το φαινόμενο που δημιουργείται, από την αεροδυναμική αλληλεπίδραση των φτερών και της θαλάσσιας επιφάνειας. Υπάρχουν πληροφορίες ότι ένα πρωτότυπο πιθανόν να ευρίσκεται σε φάση κατασκευής στο Petrozavodsk.
Η νέα βάση θα διατεθεί μια ειδική πλατφόρμα δοκίμων για τους κινητήρες, το σύστημα πλοήγησης και ελέγχου, όπως και για τα συστήματα ασφαλείας, που θα εξοπλίσουν το μελλοντικό όχημα.
«Εμείς, θα δουλέψουμε μαζί με την ομάδα μου στο σύστημα ελέγχου του μελλοντικού στόλου των εκρανοπλάνων , με τη διεξαγωγή ερευνητικών εργασιών στον τομέα αυτό. Μέχρι τώρα, δουλεύουμε κυρίως σε ερευνητικά κέντρα, υλοποιώντας μια σειρά από επιστημονικές έρευνες, προς το συμφέρον του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας. Στα επόμενα πέντε χρόνια, ελπίζω θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το μελλοντικό πρωτότυπο» , είπε ο Antsev.
Νωρίτερα, ο επικεφαλής της βάσης κατασκευής των πλοίων του στόλου του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού Πλοίαρχος Τραπίντσικωφ , είπε ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης έως το 2050, περιλαμβάνει την κατασκευή ολόκληρου στόλου «εκρανοπλάνων», εφοδιασμένα με βαλλιστικούς πυραύλους .
Άλλωστε το 1987, υπήρχε εκρανοπλάνο 400 τόνων, κλάσης Lun που κατασκευάστηκε ως πλατφόρμα εκτόξευσης πυραύλων.
Σε ανάλυση από την ιστοσελίδα μας pentapostagma.gr, η Ρωσία έχει θέσει μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή ολόκληρου στόλου εκρανοπλάνων. Τολμάμε να υποθέσουμε ότι θα κατασκευάσουν αεροσκάφη για το έλεγχο του βόρειου παγωμένου Ωκεανού, της Μαύρης και της Κασπίας θάλασσας, για την φύλαξη των θαλάσσιων περασμάτων στην Αρκτική, και για τα Ρωσικά σύνορα των μεγάλων ποταμών Αμούρ και Βόλγα. Πρόκειται για την ισοδύναμη απάντηση στα αμερικανικά
https://youtu.be/CRrymzq5w7A
Πηγή: pentapostagma.gr
Προσθήκη σχολίου